Darmowa dostawa od 140 PLN

Regulaminy

Regulamin Sklepu Internetowego Webe

Informacje o Sprzedawcy

Sprzedawcą prowadzącym sklep internetowy jest Webe Tomasz Weber, wykonujący działalność gospodarczą jako jednoosobowa działalność gospodarcza, z siedzibą pod adresem: ul. Jackowskiego 57/1, 60-553 Poznań. Numer NIP: 7812086283. Adres e-mail: webesklep@gmail.com, telefon kontaktowy: 785 143 553.

Sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę działa wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i oferuje do sprzedaży towary z kategorii zabawki, produkty domowe, ogrodowe oraz dziecięce. Regulamin został sporządzony w oparciu o obowiązujące przepisy prawa polskiego i wytyczne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczące ochrony praw konsumenta.

Wymagania techniczne: Do korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien dysponować urządzeniem z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową akceptującą pliki cookies oraz włączoną obsługą języka JavaScript. Zalecane jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail) umożliwiającego kontakt ze Sprzedawcą.

Postanowienie ogólne: Wszelkie osoby korzystające ze sklepu internetowego (zwane dalej Klientami) zobowiązane są do korzystania z niego w sposób zgodny z prawem, niniejszym Regulaminem oraz dobrymi obyczajami. Zabronione jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu złożenia zamówienia w sklepie.

Zasady składania zamówień

  1. Rejestracja lub zakupy bez rejestracji: Klient może dokonać zakupów po uprzedniej rejestracji konta użytkownika w sklepie lub bez zakładania konta, poprzez podanie niezbędnych danych do realizacji zamówienia. Rejestracja wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego, zaakceptowania Regulaminu oraz polityki prywatności. Zakupy bez rejestracji wymagają jedynie podania danych niezbędnych do realizacji zamówienia i dostawy.

  2. Składanie zamówienia: W celu złożenia zamówienia Klient wybiera produkt(y) z oferty sklepu i dodaje je do koszyka. Następnie wypełnia elektroniczny formularz zamówienia, podając dane odbiorcy zamówienia oraz adres dostawy, wybierając preferowaną formę dostawy i metodę płatności spośród dostępnych w sklepie. Przed ostatecznym złożeniem zamówienia Klient ma możliwość sprawdzenia i skorygowania wprowadzonych danych oraz wybranych opcji zamówienia. Złożenie zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku "Zamawiam i płacę" lub równoważnego, co oznacza, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.

  3. Potwierdzenie zamówienia: Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie (najpóźniej w ciągu 1 dnia roboczego) potwierdza otrzymanie zamówienia, wysyłając Klientowi wiadomość e-mail na podany adres. Wiadomość potwierdzająca przyjęcie zamówienia zawiera m.in. numer zamówienia, podsumowanie przedmiotu zamówienia, łączną cenę do zapłaty oraz wybrane opcje dostawy i płatności. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zostaje zawarta umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.

  4. Dostępność towarów: Wszystkie towary oferowane w sklepie są fabrycznie nowe (chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej) i legalnie wprowadzone na rynek polski. W przypadku chwilowej niedostępności zamówionego towaru lub innych przeszkód w realizacji zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta (poprzez e-mail lub telefon) i zaproponuje rozwiązanie, np. wydłużenie czasu oczekiwania, zmianę zamówienia lub anulowanie zamówienia i zwrot płatności.

  5. Ceny: Ceny towarów podane w sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto (zawierają wszystkie podatki, w tym podatek VAT, według obowiązujących stawek). Cena produktu nie zawiera kosztów dostawy, które są podawane oddzielnie podczas składania zamówienia. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta. Sprzedawca nie może zmienić ceny po złożeniu zamówienia bez zgody Klienta.

  6. Dowód zakupu: Sprzedawca korzysta ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie fiskalnej i nie wystawia paragonów fiskalnych. Każde zamówienie jest potwierdzone wiadomością e-mail zawierającą podsumowanie transakcji. Faktura VAT wystawiana jest na żądanie Klienta – jeśli Klient poda dane do faktury przy zamówieniu lub zgłosi żądanie później (w terminie przewidzianym prawem). Faktury przekazywane są w formie elektronicznej (PDF) na adres e-mail Klienta, chyba że Klient poprosi o formę papierową.

Formy płatności

Sprzedawca udostępnia następujące formy płatności za zamówione towary:

  • Szybki przelew (pay-by-link): elektroniczna płatność natychmiastowa za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności, umożliwiająca dokonanie przelewu z wybranego banku od razu po złożeniu zamówienia.

  • Karta płatnicza (Visa, MasterCard): płatność kartą kredytową lub debetową. Obciążenie karty następuje w momencie finalizacji zamówienia. Transakcje kartami płatniczymi są realizowane za pośrednictwem bezpiecznego, szyfrowanego połączenia zgodnie ze standardem PCI DSS.

  • BLIK: płatność realizowana za pomocą systemu BLIK – Klient autoryzuje transakcję kodem BLIK wygenerowanym w aplikacji bankowej.

  • BLIK Płacę Później: usługa odroczonej płatności w systemie BLIK, pozwalająca Klientowi zapłacić za zamówienie w późniejszym terminie zgodnie z warunkami operatora tej usługi. Przy wyborze tej opcji Klient zobowiązuje się do uregulowania należności w terminie określonym przez operatora usługi "BLIK Płacę Później".

  • Płatność ratalna Alior Bank: możliwość sfinansowania zakupu w systemie ratalnym oferowanym przez Alior Bank. Po wybraniu tej opcji Klient zostanie przekierowany do wniosku kredytowego online. Umowa ratalna zawierana jest między Klientem a Alior Bankiem; jej zawarcie uzależnione jest od pozytywnej oceny zdolności kredytowej Klienta przez bank.

Wszystkie powyższe metody płatności są przedpłatami, co oznacza, że Klient zobowiązany jest dokonać zapłaty przed realizacją (wysyłką) zamówienia. Sprzedawca nie pobiera dodatkowych opłat za skorzystanie z oferowanych metod płatności. Rozliczenia płatności elektronicznych i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z regulaminami właściwych usług płatniczych.

Dostawa

  1. Sposoby dostawy: Sprzedawca realizuje dostawę zamówionych towarów na terenie Polski za pośrednictwem profesjonalnych firm kurierskich oraz poprzez dostawę do paczkomatów (automatów paczkowych InPost). Klient dokonuje wyboru preferowanej formy dostawy w trakcie składania zamówienia. Dostawa kurierska realizowana jest pod wskazany przez Klienta adres, natomiast dostawa do paczkomatu – do wybranego paczkomatu oznaczonego odpowiednim numerem i adresem.

  2. Koszty dostawy: Koszt dostawy pokrywa Klient, chyba że Regulamin lub oferta sklepu stanowi inaczej (np. przy promocji darmowej dostawy powyżej określonej kwoty zamówienia). Wysokość opłaty za dostawę zależy od wybranej formy dostawy oraz od gabarytów i wagi przesyłki – aktualne ceny dostawy są każdorazowo wskazywane w koszyku podczas składania zamówienia, przed jego finalizacją. Klient jest informowany o łącznym koszcie dostawy przed zatwierdzeniem zamówienia.

  3. Czas realizacji zamówienia: Sprzedawca dokłada starań, aby zamówione towary zostały wysłane jak najszybciej. Standardowy czas przygotowania zamówienia do wysyłki wynosi do 2 dni roboczych od zaksięgowania płatności za zamówienie (o ile przy produkcie nie zaznaczono innego terminu wysyłki). Przewidywany czas dostawy zależy od wybranej formy: przesyłki kurierskie zazwyczaj doręczane są w ciągu 1-2 dni roboczych od nadania, zaś dostawy do paczkomatów w ciągu 1-3 dni roboczych. Maksymalny czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 30 dni kalendarzowych – w przeciwnym razie Klient ma prawo odstąpić od umowy.

  4. Odbiór przesyłki: Zaleca się, aby Klient sprawdził stan przesyłki w obecności kuriera (lub bezpośrednio po odbiorze z paczkomatu). W razie stwierdzenia uszkodzenia opakowania lub naruszenia przesyłki Klient powinien, o ile to możliwe, sporządzić wraz z kurierem protokół szkody i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą. Spisanie protokołu szkody ułatwi dochodzenie ewentualnych roszczeń od przewoźnika. Brak sporządzenia protokołu nie pozbawia jednak Klienta możliwości złożenia reklamacji dotyczącej uszkodzeń lub braków powstałych w transporcie.

  5. Przeniesienie ryzyka: Wszystkie przesyłki są odpowiednio zapakowane i ubezpieczone na czas transportu. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie towaru powstałe w trakcie transportu do momentu wydania przesyłki Klientowi (doręczenia). Z chwilą wydania towaru Klientowi (lub upoważnionej przez niego osobie) ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta.

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument: Postanowienia niniejszego rozdziału dotyczą wyłącznie Klientów będących konsumentami, tj. osobami fizycznymi dokonującymi z Sprzedawcą czynności prawnej (umowy sprzedaży) niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotom innym niż konsumenci.

  2. Termin na odstąpienie: Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru zawartej na odległość (przez sklep internetowy) w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta (lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik), a gdy umowa dotyczy wielu rzeczy dostarczanych osobno – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy z zamówienia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.

  3. Oświadczenie o odstąpieniu: Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie – na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy lub wiadomość e-mail wysłaną na adres: webesklep@gmail.com. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Sprzedawca potwierdzi Konsumentowi otrzymanie takiego oświadczenia o odstąpieniu wysłanego e-mailem.

  4. Skutki odstąpienia: W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Konsument ma obowiązek zwrócić otrzymany towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Towar powinien zostać odesłany na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Jackowskiego 57/1, 60-553 Poznań. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszt odesłania).

  5. Zwrot płatności: Sprzedawca, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę). Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania towaru – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.

  6. Stan zwracanego towaru – odpowiedzialność Konsumenta: Konsument powinien obchodzić się z zakupionym towarem i sprawdzać go jedynie w takim zakresie, jaki byłby możliwy w sklepie stacjonarnym (tj. w celu zapoznania się z charakterem, cechami i funkcjonalnością rzeczy). Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza powyższy zakres (zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta)prokonsumencki.pl. Innymi słowy, jeżeli towar został użyty w stopniu większym niż konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania, Konsument może nadal odstąpić od umowy, jednak odszkodowanie za zmniejszenie wartości towaru zostanie potrącone z kwoty zwracanej płatności. Przykładowo: jeśli zwracany produkt nosi wyraźne ślady użytkowania, jest zabrudzony, uszkodzony lub pozbawiony części oryginalnego wyposażenia, Sprzedawca ma prawo odpowiednio obniżyć kwotę zwrotu stosownie do zmniejszenia wartości rzeczy.

  7. Oryginalne opakowanie: Zaleca się, aby zwracany towar był zapakowany w oryginalne opakowanie lub inne opakowanie zapewniające odpowiednią ochronę podczas transportu. Brak oryginalnego opakowania lub akcesoriów (jeśli nie wpływa istotnie na funkcjonalność towaru) nie stanowi podstawy do odmowy przyjęcia zwrotu. Może jednak wpłynąć na zmniejszenie wartości rzeczy, co zostanie uwzględnione przy rozliczeniu zwrotu płatności.

  8. Wyjątki od prawa odstąpienia: Zgodnie z obowiązującymi przepisami, prawo odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w odniesieniu do niektórych rodzajów umów, m.in.:

    • o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia;

    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu);

    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism (z wyjątkiem umowy o prenumeratę);

    • o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym (np. pliki, e-booki), jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia.

  9. Powyższe wyłączenia są podane informacyjnie. Sprzedawca dokłada starań, aby w opisie towaru lub usługi informować Konsumenta, jeśli dany produkt nie podlega zwrotowi na mocy powyższych przepisów. W razie wątpliwości co do prawa odstąpienia od umowy w odniesieniu do danego produktu, Konsument może skontaktować się ze Sprzedawcą przed złożeniem zamówienia.

Procedura reklamacji

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy: Sprzedawca ma prawny obowiązek dostarczyć Klientom towary wolne od wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę (brak zgodności towaru z umową). W przypadku Klientów będących konsumentami, odpowiedzialność ta jest uregulowana przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz odpowiednimi przepisami Kodeksu cywilnego o rękojmi (z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących zmian prawnych dotyczących niezgodności towaru z umową). Sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową stwierdzony w chwili wydania oraz ujawniony w ciągu 2 lat od dnia wydania towaru Konsumentowiprawakonsumenta.uokik.gov.pl. Jeżeli Klient nie jest konsumentem, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy może być ograniczona zgodnie z przepisami (np. rękojmia może nie obowiązywać lub być skrócona do 1 roku od wydania towaru – w zależności od ustaleń stron).

  2. Zgłaszanie reklamacji: Jeżeli zakupiony towar jest wadliwy, Klient ma prawo złożyć reklamację. Reklamację można złożyć w dowolnej formie, jednak zaleca się formę pisemną lub elektroniczną dla celów dowodowych. Klient powinien przesłać zgłoszenie reklamacyjne na adres e-mail Sprzedawcy: webesklep@gmail.com lub listownie na adres pocztowy Sprzedawcy. Zaleca się, aby w treści reklamacji znalazły się: imię i nazwisko (lub nazwa firmy) Klienta, dane kontaktowe (adres, e-mail, numer telefonu), numer zamówienia lub faktury, wskazanie reklamowanego produktu, dokładny opis wady/niezgodności towaru z umową oraz data jej stwierdzenia, a także żądanie Klienta w związku ze złożoną reklamacją (np. żądanie naprawy, wymiany towaru na nowy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy ze zwrotem pieniędzy). Wraz ze zgłoszeniem reklamacji (lub po otrzymaniu instrukcji od Sprzedawcy) Klient powinien dostarczyć reklamowany towar do Sprzedawcy w celu weryfikacji wady – najlepiej w oryginalnym opakowaniu lub innym, zapewniającym bezpieczeństwo w transporcie.

  3. Procedura rozpatrzenia reklamacji: Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O swojej decyzji (uznaniu bądź odrzuceniu reklamacji) Sprzedawca poinformuje Klienta w takim samym sposób, w jaki została złożona reklamacja lub innym wskazanym przez Klienta (np. e-mailowo lub listownie). Brak odpowiedzi Sprzedawcy w powyższym 14-dniowym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za zasadnąprawakonsumenta.uokik.gov.pl. Jeśli reklamacja została uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania w celu zadośćuczynienia żądaniu Klienta, zgodnie z obowiązującymi przepisami i niniejszym Regulaminem.

  4. Uprawnienia Konsumenta (tryb reklamacji): W przypadku stwierdzenia wady (braku zgodności z umową) Konsument ma prawo żądać naprawy produktu albo jego wymiany na nowy, wolny od wadprawakonsumenta.uokik.gov.plprawakonsumenta.uokik.gov.pl. Sprzedawca może odmówić spełnienia żądania Konsumenta, jeśli doprowadzenie towaru do zgodności z umową w wybrany sposób (naprawa lub wymiana) jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. W takim przypadku Sprzedawca zaproponuje alternatywne rozwiązanie (naprawę zamiast wymiany lub odwrotnie). Jeżeli naprawa ani wymiana nie są możliwe lub Sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym czasie, Konsument ma prawo żądać obniżenia ceny albo – o ile wada jest istotnaodstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy)prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Przy obniżeniu ceny proporcja obniżenia będzie odpowiadać utracie wartości produktu wskutek wady.

  5. Transport przy reklamacji: W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji (uznania wady towaru) – Sprzedawca doprowadzi towar do zgodności z umową (poprzez naprawę lub wymianę) w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Wszelkie koszty związane z reklamacją uznaną za uzasadnioną ponosi Sprzedawca, w tym w szczególności koszty odbioru przesyłki od Klienta, dostarczenia naprawionego lub nowego towaru, materiały i praca serwisuprawakonsumenta.uokik.gov.pl. Sprzedawca może poprosić Konsumenta o odesłanie wadliwego produktu (na koszt Sprzedawcy) lub uzgodnić inny sposób odbioru towaru. Jeżeli Konsument dokonał przedpłaty za towar, a z uwagi na wadę żąda odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny – zwrot odpowiedniej kwoty nastąpi na podany przez Konsumenta rachunek bankowy lub w inny uzgodniony sposób, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia potwierdzenia zasadności reklamacji lub od otrzymania zwróconego towaru (w zależności co nastąpi później).

  6. Dodatkowe gwarancje producenta: Niektóre towary mogą być objęte dodatkową gwarancją producenta lub dystrybutora. Jeżeli w opisie produktu lub dołączonej dokumentacji (np. karcie gwarancyjnej) przewidziano gwarancję, Sprzedawca informuje, że gwarancja ta jest odrębnym świadczeniem producenta (lub innego gwaranta). Skorzystanie z gwarancji jest dobrowolne i niezależne od uprawnień Konsumenta względem Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (rękojmi). Konsument może zgłosić reklamację z tytułu wady towaru do Sprzedawcy niezależnie od korzystania z uprawnień gwarancyjnych. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z gwarancji, uprawnienia z rękojmi (niezgodności towaru z umową) przysługują mu równolegle – wykonanie uprawnień z gwarancji nie wyłącza możliwości dochodzenia roszczeń od Sprzedawcy na podstawie przepisów o rękojmi.

Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Webe Tomasz Weber.

  2. Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji zamówień, obsługi reklamacji oraz kontaktu z Klientem.

  3. Szczegółowe zasady przetwarzania danych (podstawy prawne, okres przechowywania, odbiorcy danych, prawa Klienta) opisuje Polityka prywatności, dostępna na stronie sklepu.

Postanowienia końcowe

  1. Znajomość Regulaminu: Niniejszy Regulamin jest udostępniany Klientom nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej sklepu, w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie (pobranie, zapisanie, wydrukowanie). Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie jest uprzednie zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego postanowień przez Klienta. Regulamin stanowi integralną część zawieranej między Sprzedawcą a Klientem umowy sprzedaży.

  2. Prawo właściwe: Do umowy sprzedaży produktów w sklepie internetowym oraz do świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu (np. prowadzenia konta użytkownika) ma zastosowanie prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają w szczególności: przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek bezwzględnie obowiązujących uprawnień Konsumentów przewidzianych przepisami prawa – wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

  3. Zmiany Regulaminu: Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w uzasadnionych przypadkach, takich jak zmiany przepisów prawa, rozszerzenie lub zmiana oferty sklepu, zmiana sposobów płatności lub dostaw, zmiany technologiczne w funkcjonowaniu sklepu czy poprawa bezpieczeństwa lub wygody korzystania z Serwisu. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje zarejestrowanych Klientów poprzez komunikat na stronie sklepu i/lub wysłanie wiadomości e-mail (na adres przypisany do konta Klienta) co najmniej 14 dni przed wejściem w życie zmian. Zmieniony Regulamin wiąże Klienta, który posiada konto, o ile w terminie 14 dni od otrzymania informacji o zmianach nie wypowie umowy o prowadzenie konta (rezygnując z konta) lub o ile dokona kolejnego zamówienia w sklepie po wejściu zmian w życie. Do umów sprzedaży zawartych przed datą wejścia w życie nowego Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.

  4. Rozstrzyganie sporów: Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem (konsumentem) będą w pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie. Klient będący konsumentem ma m.in. możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, np. poprzez:

    • złożenie wniosku do stałego polubownego sądu konsumenckiego (działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej) o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,

    • skorzystanie z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),

    • złożenie skargi za pośrednictwem Europejskiej platformy ODR. Platforma ODR (Online Dispute Resolution) to interaktywna strona internetowa umożliwiająca konsumentom złożenie skargi i prowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie zobowiązań wynikających z umowy zawartej na odległość, dostępna pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr poradnikprzedsiebiorcy.pl.

  5. Wykaz instytucji i szczegółowe informacje na temat pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich są dostępne na stronach UOKiK (https://polubowne.uokik.gov.pl). Skorzystanie z powyższych pozasądowych form rozstrzygania sporów ma charakter dobrowolny i może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron.

  6. Jurysdykcja sądowa: W przypadku braku porozumienia polubownego, wszelkie spory będą rozpatrywane przez właściwy sąd powszechny. Ewentualne spory z Klientem niebędącym konsumentem (przedsiębiorcą) poddaje się pod rozstrzygnięcie sądu właściwego miejscowo dla siedziby Sprzedawcy. W odniesieniu do sporów z Klientami będącymi konsumentami – właściwość sądu i jurysdykcja będzie określona zgodnie z obowiązującymi przepisami (sąd właściwy ogólnie według przepisów kodeksu postępowania cywilnego, zazwyczaj sąd miejscowo właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby pozwanego lub miejsca wykonania umowy).

  7. Wejście w życie: Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 25/09/2025  i dotyczy wszystkich zamówień złożonych od tego dnia.